Ако искате да подобрите шансовете си да ви поканят на среща, носете червени дрехи на снимката. Списание "Слейт" представя няколко изследвания, които доказват, че тази проста стратегия работи. 

Представете си шест идентични 23-годишни близначки, родени и израснали в едно и също изолирано американско градче. В градчето няма подходящи кандидати и момичетата решават да публикуват снимките си в сайт за запознанства. Снимките им са еднакви с изключние на факта, че момичетата са облечени с различен цвят тениски. Гледайки снимките, човек би казал, че те ще предизвикат равен интерес. Но би бил дълбоко неправ.

Преди време професор Андрю Елиът от унивеститета на Рочестър и неговите колеги започват експремент, карайки хетеросексуални студенти от мъжки пол да гледат в продължение на 5 секунди снимка на млада непозната жена и да оценят привлекателността и по скала от 1 до 9. 

Всички студенти виждат една и съща жена, носеща едни и същи дрехи, но учените сменат произволно цвета на дебелата рамка около снимката - между бяло, зелено, червено и синьо.

След 5 експеримента резултатите са едни и същи - студентите, които гледат снимката в червената рамка намират жената за по-привлекателна, по-склонни са да я поканят на среща и са готови да изхарчат повече пари по време на срещата.

За разлика от тях когато хетеросексуални жени оценяват колко привлекателно е момичето на снимката, цветът на рамката не оказва никакво влияние.

В друг експеримент, проведен от психолога Никола Геган, доброволките - млади жени, чакат на стоп на едно и също кръстовище, облечени със спортни дрехи - всеки ден с различна тениска. Оказва се, че когато носят червена тениска, процентът на спиращите мъже се покачва. Процентът на жените, които спират, не се променя.

По-късно Геган повтаря експреимента заедно със своята колега Селин Якоб повтаря експреимента в сайт за онлайн запознанства. Те създават 6 идентични снимки на една жена, облечена с тениски в различни цветове. Профилът с червената тениска получава най-много съобщения.

Защо червеното действа така? Има поне две възможни причини. По-малко верятната спред учените е навикът да свързваме червения цвят с любовта, романиката и страстта. Рози, съца, червила, червени фенери и т.н. Но защо жълтото или синьото не са се превърнали в такъв символ? 

Предполага се, че има биологична причина - животните - от човека, през павиана, до Галапагоската сипка - се обливат в червено, когато са сексуално достъпни. Кожата на една жена става по-червена, когато е близо до овулация, а лицето и устните й се зачервяват по време на флирт. 

Добрата новина за мъжете е, че и те изглеждат по-привлекателни с червени дрехи (техните лица също се изчервяват, когато са сексуално възбудени). Хората по цял свят - от Америка през Китай до Германия - показват същото предпочитание към червеното, което кара учените да смятат, че биологията поне отчасти обяснява ефекта.