Няма съмнение, че днес таблетите са хит на пазара, а никой не е по-популярен от iPad на Apple. Но усилията на компанията в това отношение датират още от началото на 90-те години, когато на пазара се появи първият MessagePad. Базиран на платформата Netwon, той представляваше личен дигитален асистент и според тогавашния шеф на Apple Джон Скъли олицетворяваше бъдещето. „Един ден подобни устройства ще се срещат навсякъде”, убедено заяви Скъли в речта си на Consumer Electronics Expo в Лас Вегас през 1992 година.

Следвайки стратегията му, Apple предвиждаше Newton устройствата да бъдат цяла гама от продукти, включително един с размери 9”х12” и цена 5000 долара. В крайна сметка обаче ръководството се притесни, че ще създаде конкуренция на собствените си Mac компютри, и се спря само на най-малката 4,5”x7” версия.

Още първият MessagePad обаче отнесе много критики

за лошото разпознаване на почерк и слабата батерия.

Това, разбира се, не попречи първоначалният набор от 5000 бройки да се разпродаде за няколко часа при дебюта на Mac World Boston през август 1993 г. За петте си години на пазара MessagePad не беше нито пълен провал, нито особен успех. Когато Джобс се върна начело на Apple, едно от първите му действия бе да спре производството на джаджата. Очевидно той предпочиташе да наложи свое собствено виждане за тази технология, вместо да инвестира в наследство, което не е негово.  

Продуктите на Apple често се критикуват за това, че са прекалено скъпи, но в един конкретен случай подобни обвинения са напълно оправдани. За да отпразнува двадесетата си годишнина като компания, Apple реши да пусне специална лимитирана серия от десктоп компютри, наречена Twentieth Anniversary Macintosh, или просто TAM. От доставката с лимузина, през настройването у дома ви от човек в смокинг и бели ръкавици, до вградената аудиосистема Bose.

ТАМ е олицетворение на разточителството!

Но каквито и екстри да добавя Apple, цената на ТАМ от 9995 долара е прекалено голяма, за да оправдае покупката – най-малкото защото появилият се месец по-рано на пазара PowerMac 500 има почти същата конфигурация на пет пъти по-ниска цена. Слуховете твърдят, че при завръщането си Стив Джобс наистина бил бесен и освен че незабавно спира производството, нарежда останалите на склад бройки незабавно да бъдат продадени на цена 1995 долара, само и само да се отърве от тях.