„Акаши Кайкио” свързва град Кобе с остров Аваджи, като преминава над натоварения пролив Акаши.

Преди да бъде изграден, фериботи са извозвали пътниците през пролива Акаши. Опасният воден маршрут често е бил подложен на силни бури - през 1955 г. два ферибота потъват в такава буря и загиват 168 деца. Последвалият шок и публично недоволство убеждават японското правителство да започне планове за изграждане на висящ мост над пролива. Първоначалният план е бил за смесен железопътен и автомобилен мост, но когато започва изграждането на моста през 1986 г., съоръжението е било ограничено само до обикновен пътен мост с шест платна за движение.

Цялата дължина на моста е 3911 м. Състои се от три отсечки. Централната отсечка е дълга 1991 м, а всяка от другите две е по 960 м. Централната отсечка първоначално е била 1990 м, но голямото земетресение в Кобе на 17 януари 1995 г. размества колоните забележимо (само колоните са били повдигнати) и това наложило тя да бъде удължена с един метър.

Съоръжението е така проектирано и изградено, че да издържа ветрове до 286 км/ч, земетресения до 8,5 по скалата на Рихтер и силни морски течения. Двете основни носещи кули се издигат на над 298 м над морското равнище и мостът може да се удължава в резултат на нагряването до два метра в рамките на деня. Стоманените въжета имат общо 300 000 км метална жица, всяко е с дебелина 112 см в диаметър и включва 36 830 усукани нишки.

Общата стойност на проекта е оценявана на 500 млрд. йени (почти 5 млрд. долара), като е изчислявана да бъде покрита от таксите за преминаване на моста.