Животът във ферма от ранно детство значително укрепва организма и намалява риска от развитието на алергии или астма, твърдят учени от Европейската общност за здравето на дихателната система  Като цяло децата, израснали във ферма, са с 26% по-малко склонни към алергените, разпространени в града.

В проучването изследователите анализират показателите за здравословното състояние на 10 хил. души от 13 страни от Европа и Австралия на възраст между 26 и 54 години. Сред хората, прекарали първите няколко години от живота си във ферма с животни, алергиите са с 57% по-малко от останалите, израснали в градове. Освен това, данните показват, че сред живелите с животни вероятността да се разболеят от астма е с 54% по-малка. Особено отчетливо е благотворното влияние на този начин на живот върху дихателната система при жените.

Според резюмето на научния доклад на изследователите от  Европейската общност за здравето на дихателната система, по-доброто здравословно състояние е резултат от дългосрочното и последователно излагане на животински микроби, което с течение на времето води до укрепване на имунната система на човека и засилва естествените защитни сили срещу алергени.

Хипотезата предполага, че продължителен контакт с животни може значително да намали риска от редица заболявания, свързани с дихателната система.