Изследователският кораб "Океанос Експлорър" (Okeanos Explorer) плава край бреговете на Аляска, изучавайки възвишенията и кратерите на морското дъно по протежение на Алеутските острови и давайки възможност на екипажа да разкрие нови знания за живота в някои от най-дълбоките и отдалечени води в света, предаде Асошиейтед прес.

Плавателният съд на американското Национално управление по изследване на океаните и атмосферата (NOAA), който представлява преоборудван бивш военноморски кораб, е на петмесечна мисия с 48-членен екипаж.

Корабът е оборудван с технологии и инструменти, за да навлиза в океанските дълбини и да събира данни, които да споделя в реално време с изследователи на сушата.

Учените се надяват, че тези данни ще бъдат използвани за бъдещи изследвания, пише БТА. "Толкова е вълнуващо да се спуснеш в дълбините и да видиш, че всъщност там кипи живот", казва координаторът на експедицията Шанън Хой.

Камери с висока разделителна способност, които могат да работят на дълбочина до 6000 метра, позволяват на изследователите да документират и незабавно да споделят своите открития.

Корабът може също така да излъчва гмуркания, които да бъдат предавани на живо.

Данните ще помогнат на изследователите и обществеността да разберат по-добре тези отдалечени океански зони, включително морския живот и местообитанията в тях.

Събраната информация също така може да помогне за откриване на опасности и подобряване на морските карти.

Дълбокият океан край Алеутските острови в Аляска е едно от най-слабо картографираните места в САЩ, отчасти поради отдалечеността си. Съвременните картографски стандарти покриват едва 34 процента от морското дъно около Аляска, която има една от най-големите крайбрежни екосистеми в страната.