Изследователи използват стандартна боя за коса, за да маркират морските лъвове край островите Карнак и Сийл в Австралия и да научат повече за местната популация и нейното местообитание, пише Phys.org.

Иновативният проект се осъществява от университета "Едит Кауан" в сътрудничество с австралийския Отдел по биоразнообразие, опазване и атракции (DBCA), както и с Отдела по основни индустрии и регионално развитие (DPIRD).

"Маркирането с боя за коса е временно и напълно безопасно - досущ като при хората - но за период от около два месеца ни позволява да идентифицираме всеки един морски лъв и да наблюдваме колко често се придвижват между шестте острова край австралийското крайбрежие, включително Карнак и Сийл", казва доцент Чандра Салгадо Кент от университета "Едит Кауан".

"Проектът ни позволява да следим и общия брой [на морските лъвове] край Пърт, който принципно е най-висок през декември или януари", допълва тя.

Изследователите съобщават, че не само са успели да определят броя на морските лъвове в групата, но и да съберат данни за предпочитаните от животните локации и тяхното предназначение.

В бъдеще учените планират да използват сателитни маркери. Устройствата вече са тествани върху четири екземпляра.