Учени, ръководени от Лори Сантос от Харвардския университет, проучиха поведението на капуцините и установиха, че маймуните могат да бъдат отмъстителни и не жалят сили да накажат онези, които притежават повече неща от тях, пише Daily Mail.

По време на експериментите изследователите установяват, че някои екземпляри бутат масите с храна, така че партньорите им да не могат да се възползват от нея. Шимпанзетата правели същото, ако храната е открадната от себеподобните.

"Една от отличителните черти на човешкия вид е, че ние полагаме специални усилия, за да накажем онези, които не спазват социалните норми, изтъква Сантос. Наказваме онези, които се облагодетелстват неправомерно и тези, които желаят злото на други хора".

Сега учените вече със сигурност могат да кажат, че подобна мотивация съществува и сред маймуните. Капуцините били наблюдавани да издърпват с въже маса, и да разпилеят храната от нея, от която незаслужено щял да се възползва техен събрат. Шимпанзетата пък демонстрирали силно чувство за това кое е справедливо и кое не. На практика те реагирали на видео материали по еднакъв начин с хората. Те никак не понасяли агресия към малките. Шимпанзетата строго наказвали и за открадната храна.

При капуцините повод за отмъщение бил както кражбата, така и фактът, че другият притежава повече блага. Тези животни действали на принципа: "След като аз не мога да имам нещо, никой друг няма да го притежава!".