Търсенето на ефективен мъжки контрацептив продължава от много време, но нито един от досегашните кандидати няма история, толкова смъртоносна, колкото новооткрития. Учени изолираха химическо вещество, което може да се окаже много подходящо като мъжко контрацептивно хапче, като новината тук е, че извлекът е от растения, което африканските воини и ловци традиционно използват като спираща сърцето отрова, която мажат на своите стрели. Екипът от университетите в Минесота и Канзас твърдят, че веществото убаин, отрова, която се намира в два вида африкански растения и която също се произвежда от животни в минимални количества, може да служи като контрацептив при мъжете.

В природата убаинът се намира в корените, стъблата, листата и семената на растенията Acokanthera schimperi и Strophanthus gratus от източна Африка, и неговите свойства са били открити от древните етиопски воини преди повече от две хилядолетия. Те, точно както и други кенийски, танзанийски, руандийски и сомалийски ловци и воини са извличали субстанцията като са варили растението над огън и са потапяли върховете на стрелите си в концентрата, който е оставал на дъното на казана. Учените през 18 век от Европа са установили, че веществото е действало като кардиален гликозид, който увеличава силата на ударите на сърцето, като намалява ритъма на контракциите му. Затова преди и в ниски дози убаинът е бил използван за лечение на високо кръвно налягане и аритмия, въпреки че все още се смята за опасно вещество. Резултатите показват, че убаинът потиска и плодовитостта при мъжете.