Обществото чака контрацептив за мъже от много години, като различните подходи водеха до променлив и неубедителен резултат, който не успя да наложи нито един от видовете като доминиращ на пазара. Но сега австралийски учени смятат, че са направили пробив, който ще осигури най-накрая гарантиран и ефективен контрол на раждаемостта и който няма да има странични ефекти. Новият метод е фокусиран върху два протеина, който отключват транспортирането на спермата и ефективно предотвратяват нейното напускане на тялото.

Откритието стъпва върху предишно изследване на учени от университета Монаш, които демонстрираха през 2013 година, че принципът на тази контрацепция наистина работи при лабораторни мишки. Сега екипът се опитва да мащабира механизма и при хора. При новия метод учените са “изтрили” двата протеина, алфа 1А адреноцептор и Р2Х1 пуриноцептор, което е довели до 100% безплодност, без да засегне нито сексуалната функция, нито сексуалната активност. “Ние се приближаваме д развиването на удобен, сигурен и ефективен нехормонален орален мъжки контрацептив, който е лесно обратим”, твърди водещият изследовател на екипа Саб Вентура.