Собствениците на ресторанти се стараят не просто да се върнете отново при тях, но и да поръчате нещата, които искат да поръчате.

Ето някои стандартни за ресторантьорския бизнес трикове, които ви карат да похарчите повече, когато поръчвате храна.

1. Музиката

Когато звучи мелодична и ненатрапчива музика, изяждаме много повече, отколкото ако няма никаква музика. Например, класическата музика кара клиентите да харчат с 10% повече. Това се случва, защото самочувствието им се повишава от факта, че се чувстват по-културни и заможни.

Музиката може да е насочена и към по-конкретни цели: френските шансони са най-подходящи за продаване на вина, а ирландските народни песни – за бира.

2. Празните чинии изчезват на мига

Разбира се, никой не обича да седи на маса, пълна с мръсни съдове, но за бързото събиране има още една причина: така гостът няма да мисли, че вече е поръчал твърде много.

3. За всекиго по нещо

Във всяко меню има по нещо „модно“, по нещо хранително за хората, които искат да се наядат добре, по нещо леко за тези, които са на диета, по нещо без животински продукти и т.н.

4. 10% увеличение на цената

Повечето клиенти нямат нищо против да платят със 7 или 10% повече, отколкото са планирали. Ето защо сосовете и другите добавки във веригите за бързо хранене често струват около 10% от цената на ястието.

5. Компактни менюта

Твърде много ястия в менюто объркват клиентите. Професионалният ресторантьорски консултант Аарън Алън казва, че когато се претовари менюто, измъчвате клиентите, които се чувстват неудовлетворени от посещението, защото се съмняват дали са направили правилния избор. Също така хората са склонни да мислят, че един ресторант не може да сготви добре толкова много ястия. Ето защо понякога най-доброто меню е това, което се събира на един лист.

6. Отношението на сервитьорите

Сервитьорите знаят, че клиентите обичат да започнете разговор с приятелски коментар, дори да е просто нещо за времето. Бакшишите обикновено се увеличават с една трета като резултат от този лесен трик.