7. Легендата на ресторанта

Целта на легендата е ресторантът да се отличава сред множеството.

Един прост пример: едно заведение има готвач, който знае тайната на уникалните полски понички, а друго заведение просто прави понички. Ако трябва да избират, повечето хора не само ще отидат в първото, но ще са убедени, че онези понички са им харесали повече.

8. „Допълнителна“ оферта

Вероятно сте забелязали как, когато поръчвате нещо, сервитьорът ви пита „Голямо ли?“ или „С не-знам-си-какво-ли?“, докато кима одобрително. Докато осъзнаете, че се съгласявате на нещо, което не сте имали намерение да поръчате, вече е късно.

Освен това, двойните порции често се наричат ​​„стандартни“, а стандартните – „малки“, което също увеличава приходите.

9. Репутацията на готвача

Репутацията на готвача е мощно оръжие. Всяко ястие, което е „специалитет на готвача“, ще се открои в очите на гостите - да не говорим, когато ги обслужва самият готвач.

Понякога сервитьорите дори се обличат като готвачи и играят ролята пред клиентите.

10. Ароматите

Ароматите ни влияят изключително. Дори да имаме ясен план, те могат да го видоизменят. Ароматите на ванилия и канела увеличават продажбите на десерти, докато миризмата на бекон кара хората да си поръчват повече за закуска. Лавандулата често се използва, за да накара клиентите да се отпуснат, да спрат да бързат и да изхарчат повече.

11. Триковете на сервитьора

Сервитьорите понякога използват малки трикове, за да получат по-голям бакшиш. Може да се забавят да върнат рестото с надеждата, че ще се откажете и ще си тръгнете или ви го носят на монети, така че де се откажете да го вземете. Въпреки това добрите заведения и сервитьори избягват подобни евтини трикове, тъй като носят лоша репутация.

Източник: Bright Side