Клиничните тестове на експериментално лекарство показаха изклютелно интересни резултати. То е успяло да намали инфекциите при възрастни доброволци с цели 40%. Освен това е успяло да премахне ефектите от остаряването върху имунната система. Дори и да не звучи точно като фонтана на младостта учените са наистина обнадеждени, че комбинираните му ефекти ще донесат здраве и удължен живот при възрастните хора.

Изследването е било проведено по системата двойно блайнд ревю от институтите на компанията Новартис за биомедицински изследвания в Масачусетс. Те са били проведени върху 264 доброволци, които са били на възраст от 65 години и са преминали през шест седмичен период на прием на лекарството, което е било създадено така, че да блокира специален протеин, който е бил атакуван от ензим, наречен рапамицин.  Той е ключов играч в регулацията на редица клетъчни процеси, които регулират растежа на клетките, тяхното оцеляване и движение. Отделно участва в “подкастрянето” на невроните, което се случва по време на развитие на мозъка.