Истината е, че освен хората, които просто не искат да тренират, не всеки може да прави физически упражнения. Хора с болести, които засягат мускулите, затлъстелите хора и пациентите след операция имат сериозни проблеми с физическите упражнения. И това може да бъде много фрустриращо за тях и за близките им. Но как би звучало, ако един ден хапче, което се приема през устата, успее да предизвика същите ефекти, които би предизвикало едно или повече упражнения? Звучи като извадено от фантастичен роман, нали? Може би не съвсем.

Подобно магическо хапче може би е на път да се появи съвсем скоро. Представете си “лекарство”, които ще ви даде повече издръжливост и контрол на теглото, без да се наложи да изкачите и едно-едничко стъпало. Екип от учени тестват няколко химически съединения, които могат да правят точно това. “Нашата водеща цел е да разберем как работят генетичните механизми, който са свързани с ефекта от физическите упражнения”, обяснява Роналд Еванс от генната лаборатория в Ла Хола, Калифорния. “Опитваме се да създадем медикамент, който да ни помогне да задействаме системата, която се включва по време на упражнения”. Той има предвид генетичната система, която се включва по време на упражнения, и която предизвиква ефектите от тренировките.