Канадски учени от университета във Ватерло стигнаха до извода, че рисуването може да бъде прост, но много ефективен начин, който помага да се решат проблемите с паметта, и да подпомага функциите, които влияят върху запомнянето. Това откритие може да се окаже много важно както за децата, така и за възрастните хора.

Изследователите са осъществили експеримент с участието на студенти и зрели хора, на които били предложени еднакъв набор от думи. Началото на задачата започвало с това, че всяка дума е била кодирана. За да установят физическите параметри на значението на думата, участниците били длъжни да направят рисунка.

Когато изследователите направили оценка за разбирането у доброволците, станало ясно, че рисуването най-добре от всичко помага да се решат проблемите с паметта. Когато изпитваните използвали кодирани думи във вид на рисунка, тогава ги запомняли по-лесно. Това важало и за студентите, и за пенсионерите – и двете групи демонстрирали по-добра устойчивост на паметта си по отношение на тези думи, които били нарисувани. Според учените, най-голяма ефективност да се избегнат проблеми с паметта, посредством рисуването, има при зрелите хора.  

Изследователите твърдят, че области в мозъка, които участват в представата за изображение, обикновено не се повреждат в процеса на стареене и не са силно засегнати при деменция. Затова с възрастта именно те могат да изземат функциите на паметта, като по този начин облекчат натоварването на ключови мозъчни структури, отговорни за запомнянето.

„Тайната на рисуването е в това, че процесът включва в себе си няколко начина на представяне на информацията – визуален, пространствен, словесен, семантичен и моторен“, обясняват учените защо този начин на изрязяване помага за решението на проблеми с паметта.

Източник: Новите родители