Оказва се, че гените, които са отговорни за аутистичното разстройство са два вида и това може да помогне да се обясни не само разнообразието на болестта но също така и как се наследява. Изследването е открило и как различните видове генни мутации, които са свързани с ниския коефициент за интелигентност имат връзка с увредени двигателни умения. В повечето случаи аутизмът се базира на смесица от социални и физически характеристики и поведения, включително трудности в комуникацията, обработката на сетивна информация, повтарящи се движения и увредени моторни функции на тялото.

“Намалените двигателни умения изглежда са най-универсалната характеристика при деца с аутизъм”, коментира молекулярния генетик Майкъл Уиглър от лабораторията Колд спринг харбър. Но въпреки това съществуват черти, които съвпадат с диагнозата за аутистично разстройство, които не трябва да се приемат като определяща част от състоянието. Така например интелектуалните и затрудненията с научаването могат да засегнат сериозна част от болните от аутизъм, като около половината от хората с такава диагноза също така имат и коефициент на интелигентност под 70. Резултатите от новото изследване показват, че идентифицираните гени причиняват затруднения с научаването и двигателните нарушения.