Най-добрите упражнения за усилване на мозъка

04 май 2017 г., 17:10
1498

Wallenrock / Shutterstock

Ново изследване е проучило ефекта от различни упражнения върху мозъка, като фокусът е бил върху аеробиката и упражненията със съпротивление, освен традиционните тай чи и йога.

Оказало се, че комбинацията от аеробика и упражнения със съпротивление са най-добрата комбинация за усилване на способностите на мозъка.

Изследването анализира данните от проучвания на 39 различни предишни изследвания на хора над 50 годишна възраст, които са се занимавали с различни видове упражнение, сред които

  • Аеробика
  • Упражнения със съпротивление
  • Тай чи
  • Йога

Резултатите са показали, че всички от горните упражнения са подобрили мозъчната функция при хората над 50 години.

Но аеробните упражнения са усилили значително когнитивните способности, докато упражненията със съпротивление (като например класическото упражнения при което двете ръце се притискат една в друга и всяка се опитва да преодолее съпротивлението на другата реално без да се извършва движение) са били особено полезни при усилването на паметта и изпълнителната функция на мозъка.

За тай чи също е било показано, че подобрява когнитивната функция.

Всъщност резултатите са били толкова добри при когнитивната функция, че учените смятат, че лекарите трябва да бъдат окуражени да предписват аеробни и упражнения със съпротивление на своите пациенти над 50 години. 

Източник: Psy Blog

Коментари