Ние, хората, смятаме, че сме супер специални. За да установят по-добре какво наистина ни различава от животинския свят, учените проучиха някои характеристики, които могат да се окажат уникални само за човека, като например самосъзнанието и езика. Но много често новите открития на науката поставят под съмнение уникалността на човека, като откриват много неща, които преди са били смятани за налични само у хората, и при животни.

Така например, ново изследване установи, че специална невронна мрежа, която отговаря за анализирането на социалните взаимодействия съществува и в мозъците на маймуни и не само в мозъците на хората. Повечето примати, включително хората, са силно социални животни, и успяват без особени усилия да анализират социалните взаимоотношения в обществата си. Но досега не се знаеше, че и маймуни са способно да извършват тази висша неврологична дейност.

Учените от университета Рокфелер са използвали функционален магнитно-езонансен скенер за да наблюдават мозъците на четири резус макака докато са гледали различни видео записи и са открили съществуването на невронната мрежа, която е отговаряла за обработката на информация за тела и лица.