Имате здравословно тегло, но по-голямо дупе и повечко мазнини в бедрата и краката? Ново проучване, публикувано в Cell Research, показва, че рискът да получите инсулт е значително по-малък.

Липсата на мазнини в долната половина на тялото води до по-ранна смъртност и сърдечни заболявания, категоричен е д-р Норбърт Стефан, ръководител на проекта. Според него “най-здравословното” тяло е с формата на круша т.е. с по-голямо дупе и бедра.

На какво се дължат тези странни резултати? Общо взето в долната част на човешкото тяло се съхраняват т.нар. полезни мазнини. Когато натрупването там е по-голямо, отлагането на мазнини на други места (например белите дробове и сърцето) се свежда до минимум.

Това не е първото подобно изследване. Преди време американски учени също потвърдиха тезата,, че мазнините в областта на дупето и бедрата предпазват от различни заболявания.

"Много от натрупваните през живота тлъстини са генетично обусловени. Други фактори обаче, като употребата на алкохол, пушенето и липсата на физическа активност могат да увеличат количеството на мазнини върху корема", коментира Мишел Йенсен от клиниката Майо в Рочестър, Минесота.

"Събирането на тлъстини около корема кара клетките да увеличават обема си и може да доведе до сърдечно-съдови проблеми и диабет. В долната част на тялото обаче се увеличава само броят на мастните клетки, които от своя страна предпазват организма от различни вредни влияния", категорична е Йенсен.

Екипът й изследвал 15 зрели мъже и 13 жени с нормално телесно тегло и добро общо здраве. Количеството на телесните им мазнини и големината на мастните им клетки били измервани с помощта на биопсии.