Някои хора крещят и при най-малкото убождане, други не реагират дори ако се ударят силно. Американски изследователи стигнаха до извода, че усещането за болка зависи от едно генетично изменение, съобщава в. “Ди Велт”.

Те провели опити с плодови мушици – изложили ги на горещина и наблюдавали какво се случва. Тези, които изтърпели най-дълго, без да отлетят, се оказали с определена мутация на ген, наречен alpha2delta3. Това навело учените на мисълта, че става дума за наследственост, свързана с възприемането на болката.

Следващият експеримент бил с мишки – и онези от тях с неработещата форма на същия този ген показали по-ниска чувствителност към болката. А сигналите за болка не били предавани към съответните участъци от мозъка, както това се случвало при контролната група.

Накрая опитът с бил проведен и сред хора – доброволци с различни варианти на alpha2delta3. Онези с мутирал ген също изпитвали по-слаба болка от останалите.

Тези изследвания могат да помогнат за разработването на ефективни болкоуспокояващи лекарства и терапии, пише екипът изследователи под ръководството на Клифорд Улф от Детската болница в Бостън в специализираното списание Cell.