В мозъка на жените се натрупват по-бързо "протеинови отпадъци". В резултат на това развитието на болестта на Алцхаймер се ускорява, съобщиха учени от Харвард в сп. JAMA Neurology.

Оказва се, че протеините "тау" са своеобразна хранителна среда за болестта на Алцхаймер и на Паркинсон, допълва БТА. Парченца "протеинови отпадъци" постепенно унищожават неврони в различни мозъчни зони и това води до загуба на паметта и старческо слабоумие.

Специалистите подбрали 300 доброволци и изследвали количеството "протеинови отпадъци" в мозъците им. Не били наблюдавани различия между здравите мъже и жени, но у засегнатите от болестта на Алцхаймер нещата били различни. У засегнатите от нея представителки на нежния пол били открити с 6-10 на сто повече парченца "протеинови отпадъци", отколкото у мъжете, а в най-тежките случаи - със 70 на сто повече "протеинови отпадъци".

Учените засега не знаят каква е причината за натрупването на протеини "тау" в мозъчните клетки, но ще се опитат да изучат по-добре въпросния механизъм и да създадат ефикасни препарати срещу болестта на Алцхаймер и на Паркинсон.