Учени откриха връзка между депресията и структурата на бялото вещество в мозъка. Става дума за тези области, които отговарят за свързването на сивото вещество и осигуряват протичането на процесите на емоциите и мисленето.

Резултатите от изследването могат да бъдат полезни в намирането на нови начини за лечение на депресията, ако се разбере добре механизмът, по който тези промени в бялото вещество засягат настроението и тревожността.

Учените от университета в Единбург са анализирали данни от 3461 възрастни хора, което е най-обширното изследване по проблема до момента в света. Те са използвали техника, наречена дифузно тензорно изобразяване, която е базирана на ядрено-магнитния резонанс и показва областите от бялото вещество в мозъка.

Според учените тази техника е най-добрата в момента, защото успява да създаде дигитални модели на фибрите в мозъка с най-богати детайли.

Сканирането на мозъка разкрива, че интегритетът на бялото вещество (с други думи - неговото качество) е намален при хора, проявяващи симптоми на депресия. При останалите бялото вещество е изглеждало нормално.

Все още е твърде рано, за да се каже какво точно се е случило. Учените обаче смятат, че разликата в качеството на бялото вещество вероятно се дължи именно на депресията.

В края на краищата, новото изследване би могло да помогне на учените да предсказват риска от депресия много по-успешно, както и да разберат как бялото вещество ни брани от нея.