Оказва се, че популярните пълнозърнести хлябове, които понякога струват цяло състояние, може да не са по-добри и полезни от обикновения бял хляб за масова консумация. Поне това сочи ново изследване, което е проучвало как хлябът засяга определени биомаркери в тялото.

Тези маркери на са показали значими разлики в случаите, когато участниците в изследването са яли традиционен квасен пълнозърнест хляб или индустриално произведен бял самун. Това подсказва, че персонализираните диети може да се окажат по-важни за нашето здраве, отколкото сляпото придържане към правила за хранене.

Според учените генерализации от типа на това кой вид хляб е по-добър за нашето здраве всъщност не се отнасят към индивидуалните хора. Реално, това, което е по-здравословно да се яде, е съвсем специфичен въпрос и зависи от конкретния човек и неговите индивидуални особености на биологичното си устройство.

Това не е първото подобно проучване. Преди време пък испански учени съобщиха, че белият хляб е здравословен, защото значително увеличава броя на "добрите" бактерии в стомаха, предпазва от заболявания и подобрява здравето.