23 психологически трика, които ще ви дадат преимущество в живота

20 февруари 2017 г., 12:20
6564

Guliver / iStock

 

Тези трикове могат да бъдат приложени във всякакви ситуации. Пробвайте, ще се изненадате от ефективността им.

Когато се запознавате за първи път с някого, обърнете внимание на цвета на очите му. Усмихнете му се. Това може да е поглед, който е отнел не повече от секунда-две, но на човека отсреща със сигурност ще му направи впечатление.

Обръщайте внимание на краката на хората. Когато приближите двама разговарящи души и те са обърнали единствено гръдния си кош към вас (но не и краката си), това означава, че те не искат да се присъедините към диалога. Същото важи и в случаите, в които разговаряте с колега. Мислите си, че ви обръща внимание – гръдният му кош е обърнат към вас, но краката – не. Това означава, че той иска разговорът да приключи.

Хората са по-склонни да изпълнят вашата молба, ако първо ги накарате да направят нещо по-простичко. Т.нар. постепенно ангажиране кара хората да си мислят, че ги харесвате.

Има и друг вариант да накарате някого да изпълни ваша молба – първо го накарайте да свърши нещо неразумно. Естествено – ще откаже. След това обаче ще бъде много по-склонен да направи онова, което действително сте искали от него / нея. 

Ако помолите някого за малка услуга, когнитивният дисонанс ще го накара да вярва, че той ви е направил тази услуга и съответно – трябва да ви харесва.

Ако зададете въпрос на някого и получите частичен отговор, изчакайте. Ако мълчите и поддържате контакта с очи, той обикновено ще продължи да говори.

Изнервени сте? Предстои ви стресова ситуация (например публично говорене или скок с бънджи)? Дъвчете дъвка. Ако „ядем“ нещо, нашият мозък си мисли, че не се намира в ситуация на опасност. „Ако бях застрашен, не бих ял. Съответно – всичко е наред.“

За да избегнете блъсканицата по тротоарите, просто гледайте над рамената на хората или между главите в групата. Вашият взор показва на минувачите накъде сте тръгнали и те ще се насочат към противоположната посока или ще ви направят място да минете.

Когато учите / научавате нещо ново, разкажете го на приятел. Нека той/тя ви задава въпроси. Ако сте в състояние да обясните нещо добре, то вие го разбирате.

Хората не помнят това, което сте казали, а начинът, по който сте ги накарали да се чувстват.

Предстои ви интервю? Променете своята психологическа нагласа. Кажете си „Познават тези хора цял живот. Ние сме стари приятели. Нямам търпение да ги видя.“ Визуализирайте самата ситуация – ръкуването, осъществяването на контакт с очите, разговора. Кои са нещата, за които нямате търпение да им разкажете? Замете отговорна поза – поставете краката си един до друг, а ръцете на бедрата. Изпънете назад раменете и се усмихвайте. Всичко това може и да ви звучи като клише, но вие сте отговорни за вашата собствена психологическа нагласа и силата на внушението е голяма.

Ако успеете да се заставите да бъдете наистина щастливи и развълнувани при среща с други хора, те ще реагират на вас по същия начин. Естествено, трябва да имате предвид, че това не винаги се случва от първия път. Но ще проработи при следващата ви среща.

Хората са ви ядосани? Запазете спокойствие. Това ще ги ядоса още повече, а по-късно – ще изпитат дори срам.

Ако ръката ви е топла, когато се ръкувате, веднага се превръщате в човек, който е по-приятен за комуникация.

Хората имат определена представа за себе си. Те ще се борят със зъби и нокти, за да се придържат към нея. Използвайте тази информация разумно. Можете да накарате хората да ви намразят, ако нападате техния образ за себе си.

Излизате с някого на първа среща? Заведете го на някое вълнуващо място – например на влакче на ужасите, страшен филм и т.н. Това ще повдигне адреналина му и той ще остане с впечатлението, че не самата дейност, а това, че е с вас, го забавлява.

Ключът към самоувереността е да се разхождате в една стая с нагласата, че всички наоколо ви харесват.

Физическите ефекти от стреса (учестено дишане, сърдечен пулс и т.н.) са същите, като физическите ефекти от смелостта. Съответно – ако се чувствате стресирани от някоя ситуация, опитайте се да я преформулирате - тялото ви се подготвя за смелост, то не чувства стрес. Установено е, че ще се чувствате по-добре, когато оцените една стресова ситуация като предизвикателство, а не като заплаха.

Обръщайте се към хората, с които току-що сте се запознали, поименно. Това създава чувство на доверие и приятелство.

Ако дарите човека отсреща с най-широката си усмивка, на която сте способни, веднага ще се почувствате щастливи.

В момента, в който алармата ви събуди, веднага седнете в леглото, свийте юмруци и извикайте „Да!“.

Винаги давайте на детето си възможност да избира, като го мислите, че по този начин контролира нещата. Например ако то иска да обуе обувките си, кажете: „Кои искаш? Тези с „Междузвездни войни“ или онези с акулите?“

Хората са напълно наясно със собственото си чувство за допир. Ако някой „случайно“ допре коляното си до вашето, той определено знае, че то е там.

Мениджър Нюз

Ключови думи:
Коментари