Резултати от изследване, проведено от учени от Университета в Аризона, САЩ, навеждат на извода, че кучетата са много по-подобни на нас, отколкото се смяташе досега. Изследователите, чиято работа е публикувана в сп. Animal Behaviour, сравнили поведението на деца, кучета и шимпанзета и стигнали до извода, че нивото на развитие на социалните навици у най-добрия приятел на човека и 2-годишните деца е еднакво високо, а най-близките ни родственици - маймуните, в този смисъл изостават.

Както показват многобройни изследвания, базовите навици на взаимодействие с обкръжаващия свят започват да се развиват у децата около 9-ия месец. Именно появата им е първото нещо, което отличава човека от останалите видове. За да сравнят как протича социалното развитие у деца, кучета и шимпанзета, учените направили редица тестове

В изследването взели участие 552 кучета от различни породи, включително и домашни питомци, тренирани кучета-помощници, както и такива, които работят в армията и полицията. Тестовете били основани на игри - изследователите щателно подхвърляли лакомство или играчка, а след това наблюдавали как кучетата по време на търсенето общуват с човека, реагират на невербалните му подсказвания като сочене с пръст или показване с поглед.

Вижте още на Новите родители.