Експерти заявиха, че предполагаемата хибридна мутация на коронавируса, наречена Делтакрон и открита в лаборатория в Кипър, най-вероятно е резултат от лабораторно замърсяване и не представлява нов тревожен вариант.

Кипърските медии обявиха откритието в събота и заявиха, че притежава „генетичната основа на варианта Делта с мутациите на Омикрон“.

Макар и на теория да е възможно коронавирусите да се комбинират генетично, подобно нещо се случва рядко и учените, анализиращи откритието на т.нар. Делтакрон, са скептични.

„По всичко личи, че кипърската секвенция Делтакрон, за която бе съобщено от няколко големи медии, е резултат от замърсяване“, казва вирусологът Том Пийкок от отдела по инфекциозни заболявания в Имперския колеж в Лондон.

Джефри Барет, директор на инициативата за геномика COVID-19 в Института „Уелкъм Сангър“, Великобритания, казва че предполагаемите мутации се намират върху част от генома, която е податлива за грешки при определени процедури на секвенция.

„Почти със сигурност това не е биологичен рекомбинант на Делта и Омикрон“, каза той в понеделник.

Учените постоянно се борят с дезинформацията по отношение на COVID-19, която в по-голямата си част циркулира в мрежата.

Миналата седмица например бе съобщено за вирус, който представлява комбинация от грипа и коронавируса. В понеделник обаче Световната здравна организация опроверга съществуването му. Да, хората могат да се разболеят от двата вируса едновременно (подобни инфекции не са нищо ново в хода на пандемията), но те не могат да се комбинират.