Учени от университета Йейл успяха да запазят живи мозъци на прасета без телата им в продължение на 36 часа. Този експеримент може да предефинира смъртта така, както я разбираше науката досега. Оповестяването за експеримента бе посрещнато както с научно въодушевление, така и с етическа загриженост. Очевидно, ако същата технология бъде приложена и спрямо човешките мозъци, може да отвори странна нова перспектива за “удължаване на живота”. Екипът е експериментирал с около 200 прасета, които са били взети от кланиците.

Учените са използвали система от изкуствена кръв, нагреватели и помпи за да възстановят кръвопотока в мозъка на прасета,които са били обезглавени преди 4 часа. Техниката, известна като BrainEx, е поддържала органите “живи” в продължение на 36 часа. Трябва да се подчертае, че няма никакви доказателства, че по време на този период мозъците са били в състояние на “съзнание”. ЕЕГ апаратите са показали плоска черта, досущ като при мозък в състояние на кома. Но милиарди мозъчни клетки са били здрави и способни на нормална активност. И, чисто технически, това е основание да се приеме, че мозъкът е бил жив.