База, разположена на средата между Земята и Луната, ще служи за подстъп към открития космос.

Идеята е на Европейската космическа агенция, която счита, че в рамките на десетина година подобна база може да бъде построена. Тя ще представлява космически кръстопът за бъдещи мисии. Според агенцията, по-отдалеченото местоположение на една такава база може да ѝ послужи не само да бъде наследник на МКС, но и да позволи лесен достъп до Луната и отправна точка за нови изследвания на Космоса.

"Ние сме на етап, когато сме готови за следващите мисии извън космическа станция. Абсолютно, без сянка на съмнение. Направихме огромен напредък", казва космонавтът Тим Пийк.

Базата може да бъде наследник на Международната космическа станция, която по план трябва да бъде спряна през 2024 г. или 26 години след извеждането ѝ в орбита, прогнозира Science Alert.

Предлаганата космическа база е едно от многото текущи предложения от международните космически агенции, свързани с Луната, сигнализиращи, че единственият ни спътник отново става център в космическите изследвания на човечеството.

Теоретично не е изключена и възможността за база на самата Луна. Специалната изработка на базата ще предпазва живеещите в нея от радиацията и ще служи за изолатор на температурата. Целият интериор ще бъде изграден от свръх леки надуваеми форми под налягане. Логиката зад тази идея е, че 90 процента от нужните за базата неща вече се намират на Луната.