Mars24 може да отговори на този въпрос. Това е малка програма, която показва колко точно е часът на Червената планета – както за ровърите, кацнали на нея, така и за някои от най-характерните й местности, пише Mashable.

Марс се върти малко по-бавно от нашата собствена планета. Именно поради тази причина денят е малко по-дълъг – 24 часа и 39 земни минути. Това означава, че „Опъртюнити“ е прекарал 3037 марсиански дни на Червената планета, но цели 3119 земни.

По правило отново се използват 24-часов ден с 60-минутен час. С други думи – всяка минута на Марс трае по-дълго от тази на Земята.

За учените от NASA, следящи работата на роувърите на Марс, е изключително трудно и досадно да преобразуват постоянно земно в марсианско време. Затова екипът се обръща към Гаро Ансерлиан – мастор-часовникар, за да разработи специален часовник, показващ времето на Червената планета.

„От малък се стремя да правя изключително прецизни часовници, а сега ме накараха да изработя такъв, който показва времето умишлено по-бавно“, коментира Ансерлиан.

За да завърши своя продукт, са му необходими само два месеца. При първия си опит марсианският часовник се отклонява само с 10 секунди. С леки корекции обаче той вече работи перфектно, така че ако искате да знаете винаги колко точно е часът на Марс, може да си свалите малката програмка както за Windows, така и за Mac OS X и Linux.