Дори и най-странните произведения на научната фантастика не могат да избягат от ограничаващата рамка на човешката перспектива и повечето истории са директно или не свързани с човешкото. Историите и драмите неизбежно се свеждат до човешки или моделирани като човешки отношения, проблеми и предизвикателства. Това е, на което ние като хора можем да реагираме с адекватно разбиране. Но истинската трудност е да се обвържат човешките емоции с човешките размери и мащаби на времето, докато се изобрази реалният мащаб и богатство на Вселената. А това не е лесна задача за човек, колкото и добър писател да е.

Земята ни се струва голяма, но в астрономическа перспектива това, меко казано, не е точно така. Диаметърът на нашето Слънце е около 100 пъти по-голям от диаметъра на планетата ни. А разстоянието от Земята до него е фундаменталната единица на астрономията, или т.н. астрономическа единица, която измерва разстояние. Космическият кораб Вояджър, който бе изстрелян през далечната 1977 година, и който се носи през космоса със скорост от 17 км в секунда, вече се намира на 137 астрономически единици разстояние от нас. Но звездите са умопомрачително по-далеч от това. Най-близката звезда до Слънчевата система, Проксима от съзвездието Кентавър, се намира на 270 000 астрономически единици разстояние, което е на около 4.25 светлинни години от нас.