Последният път, когато държава е изпращала машина на Луната, беше през 2013 година, когато Китай прилуни своя ровър Юту. Но преди това трябва да погледнем назад чак към 1970 година, за да търсим следи от присъствието на земляните на спътника. Но сега, през 2018 година, Индия оповести, че ще се присъедини към списъка с държавите, които са кацали на Луната. Индийската организация за изследване на космоса е готова да изпрати своя първи лунен ровър до края на Март следващата година, като част от нейната Чаандраян – 2 мисия.

Това няма да е първия опит на Индия с Луната. Мисията Чаандраяаан -1 достигна орбитата на Луната през 2008 година и дори засече “магмена вода” в един от кратерите на спътника. Но на 14 Ноември същата година сондата катастрофира в лунната повърхност и се изгуби в орбитата на спътника, преди НАСА да открие останките й през 2016 година. Съвсем скоро Индия ще опита отново и много по-внимателно същата мисия. Учените подготвят три машини за експедицията: орбитър, който ще обикаля около Луната, ровър, който са се придвижва по повърхността и лендър, който ще достави ровъра на Луната.