Астрономи изчислиха количеството светлина, което идва извън пределите на Млечния път и достига до повърхността на Земята, пише Science Alert. Оказва се, че ние сме бомбардирани с приблизително 10 милиарда междугалактически фотона в секунда всеки път, когато излезем навън. Без значение дали е ден или нощ.

Да, изглежда много. Повечето фотони, които абсорбираме обаче, идват от Слънцето. Около 10 трилиона от слънчевия ви тен пък е резултат от радиация, идваща извън Млечния път.

„По-голямата част от фотоните, удрящи планетата, произлизат от Слънцето“, казва водещият изследовател Саймън Драйвър от Международния изследвователски център за радио астрономия (ICRAR).

„Ние обаче се къпем и в радиация, идваща извън нашата галактика. Това е т.нар. екстрагалктическа фонова светлина. Тези фотони са зародени в ядрата на звезди в далечни галактики и от материята в спиралите около свръхмасивните черни дупки."

Екипът, включващ астрономи от Университета на Западна Австралия, Аризонския университет и този на Кардиф, проучват данните, събрани от множество телескопи и обсерватории, включително „Хъбъл“, „Хершел“ и др. Именно по този начин учените успяват да изчислят с прецизност количеството светлина (под формата на фотони), което удря Земята в различните дължини на вълната (от микрони до милиметри).