От дълги години се водят спорове за това кое е по-полезно да се пропусне или не закуската, пише Мениджър Нюз. Някои твърдят, че без нея се отслабва по-лесно, докато други смятат, че именно тя им помага да премахнат излишните килограми. Ето че сега учени от университета в Тел Авив констатираха, че пропускането на закуската може да предизвика затлъстяване, диабет тип 2, хипертония и сърдечносъдови болести, съобщи Лента.

Изследването обхванало 18 души с наднормено тегло, засегнати от диабет, и други 18 участници с нормално телесно тегло, съобщи bTV. В един от дните в рамките на изследването участниците консумирали храна сутрин и на обяд, а в друг – само обядвали.

При това им били взети кръвни проби, за да се изясни концентрацията на определени протеини, а по съдържанието им да се установи активността на гени, свързани с храносмилането.

Освен това били определени нивата на глюкозата, инсулина, хормона глюкоподобен пептид-1 и ензима дипептидилпептидаза-4, който е замесен в регулирането на имунната система.

Експертите заключили, че приемането на храна на закуска предизвиква правилната експресия на гени, които трябва да се включат в даден период от денонощието.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.