Интернетът има ненаситен апетит за съвети от успешни хора. От сутрешните (или вечерните и седмични) рутини на популярни изпълнителни директори до любопитни факти за живота на лидерите, множество читатели се интересуват от начина, по който живеят най-успелите сред нас.

Знаете ли обаче кой не прекарва много време в размисли и страсти относно мъдрости, които споделят супер успешните предприемачи? Oснователят на Amazon Джеф Безос. В скорошно интервю бившият главен изпълнителен директор на Twitter Дик Костело споделя, че Безос го е съветвал да не отделя особено внимание на начина, по който други предприемачи са постигнали големи успехи.

В интервю за подксата „Sway” на „Ню Йорк таймс“ Костело разказва за своя среща с Безос през 2009 г., когато за първи път поема топ длъжността в Twitter. Той си спомня, че друг човек, присъстващ на същата среща, е споменал, че Стив Джобс е бил убеден в идеята, че лидерите трябва да казват „не“ на почти всички предложения, за да се съсредоточат към нещата, които са наистина важни. Тази реплика е разсмяла Безос.

„Безос погледна човека и каза: „Добре, но аз обичам да правя всичко“, спомня си Костело. „След това чухме този силен и заразителен смях, с който Безос е толкова известен. Тогава той ни каза: „Моят екип трябва да ме разубеждава да не правя нещо“, добавя той.

След края на срещата Безос е продължил разговора си с Костело, като една фраза от основателя на Amazon е останала в ума на бившия шеф на Twitter – „Има много начини за постигане на успех".

„Нещото, което всеки трябва да помни е, че има много начини за постигане на успех. Четенето на книги за управление или биографии на популярни лидери с идеята, че това ще ви помогне да управлявате компания по същия начин, просто ще създаде нещастие за самите вас и за хората около вас. Бъдете себе си и не опитвайте да ръководите вашата компания по същия начин, по който го е правил някой друг преди вас“, е казал Безос.

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук става в 4:00 часа, докато Безос обича да поспива до към 10:00 часа. Съоснователят на Shopify Тобиас Лютке споделя, че част от успеха му се дължи на това, че е разглеждал изграждането на компания като един голям инженерен проект. Даниел Ек от Spotify пък казва, че едно от най-големите предизвикателства за него е било да се научи да бъде по-харизматичен.

Няма универсална рецепта за успех. Всеки бизнес е различен, като същото важи в пълна сила и за лидерите на тези организации. Това означава, че в повечето случаи опитите за директно копиране и прилагане на чужди стратегии са обречени на провал. Най-добрата стратегия е тази, която отговаря на конкретните условия, които ви заобикалят, и на вашия характер.

Това не означава, че няма никаква полза от това да четете как някои от най-успешните хора са постигнали велики неща. Техните съвети може да събудят у вас различна идея, която да бъде приложима във вашия живот.Ключът е в това да не търсите в тези мъдрости отговори на вашите проблеми, а просто да ги приемете като вдъхновение. Каквито и бизнес (или житейски) съвети да чуете през тази година, подхождайте към тях със скептицизма на Безос.

Джесика Стилман, бизнес блогър, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев / Мениджър Нюз