Американски учени от университета Вашингтон решиха да измерят границите на личното пространство на човека и ги изчислиха до сантиметри.

При това установиха, че все пак персоналната зона, чието престъпване предизвиква дискомфорт до голяма степен зависи и от характера на човека, от това дали е общителен или затворен.

За да направят изчисленията, учените провели експеримент с 200 доброволци като ги разделили на две групи. С участниците от първата група преднамерено се държали безцеремонно и постоянно нахлували в личното им пространство. А втората група пък била изолирана от близки контакти с други хора.

След това всички доброволци били помолени да попълнят анкета, въз основа на която учените пресметнали и границите на личното пространство. Така, те извели изводи, че

за хората с открит и общителен нрав разстоянието, което им създава усещане за безопасност и комфорт е 20-22 см от лицето. За по-затворените тази дистанция трябва да е 35-40 см.

Нарушаването на границите на личното пространство предизвиква силно негативни емоции, при което рязко се повишава производството на един от хормоните на стреса – кортизол и често се стига до агресивни изблици