През последните 24 години имах късмета да нарека Япония мой дом. През това време научих, че тук всичко е различно. Работих с ръководители от мултинационални корпорации като Panasonic, Komatsu и Takeda и установих, че техният подход към бизнеса изглежда противоположен на този, който използват компаниите извън Япония. Това се отнася не само за начина на правене на бизнес.

По отношение на производителността хората са запознати с различни подходи като метода Pomodoro или закона на Паркинсон, с книги като „Как да се оправят нещата” на Дейвид Алън, но мен Япония ме научи да разглеждам всеки проблем на по-дълбоко ниво.

Ето няколко полезни съвета за производителност, които научих, докато живях и работех с японците. Те ми помогнаха да променя начина, по който живея и начина, по който ръководя бизнеса си.

Вникнете в същността на японския кайдзен

Японският кайдзен означава „непрекъснато подобрение“. Ето защо японските автомобилни производители доминират в индустрията в продължение на много години. Кайдзен е сложен ефект в действие. Подобрението от 1% може да не изглежда толкова голямо, но с времето може да стане решаващо.

Тази философия прониква тук във всички сфери на живота. „Правя едно и също нещо отново и отново, като постепенно се подобрявам. Винаги имам желание за постигане на повече. Ще продължа да се издигам, опитвайки се да стигна до върха, но никой не знае къде е”, казва Джиро Оно, готвач на суши.

Обърнете повече внимание на детайлите

Когато пътувате в Япония, е трудно да не забележите колко много се грижат японците за детайлите. Изискана опаковка, точност, организация, храна - всичко е на различно ниво. А това внимание най-добре може да се опише с думата „грижи”. Японците се грижат за малките неща. Цялата допълнителна работа може да отнеме много време, но добрата репутация се изплаща с времето. Японците никога няма да кажат за някоя част от бизнеса си: „Това не е толкова важно”. Защото за тях всичко има значение.