В училище се говори непрекъснато за различните стилове на учене. Учителите и всевъзможни “специалисти” по педагогика и психология, обясняват непрекъснато, че има поне два стила на научаване. Единият е базиран на визуалното приемане и обработване на информация, в резултат от наблюдаване на снимки, рисунки и диаграми. А другият е базиран езиково на приемане и записване на информация, облечена в езикова форма, било като четене на текст, било като слушане на лекция. Но истината е, че повечето хора, които са си задавали въпроса кой е техния водещ стил на учене, не са успели да отговорят на него и досега.

Според резултатите на скорошно изследване се оказва, че цели 96% от учителите вярват в силата на различните стилове на научаване. Но се оказва, че тази популярна теория е просто невярна. Според водещи експерти в областта Харълд Пашлер и Дъг Рорър, не съществува убедително научно доказателство, че различните методи на заучаване засягат академичните резултати на учещите. Според тях, огромният обем от резултати на множество изследвания по темата показват, че популярните т.н. стилове на научаване са най-вероятно просто един широкоразпространен мит.

Science Alert