Фирмата, която обещава, но не изпълнява

Червен флаг: Нереализирани корпоративни цели, служителите нямат доверие в ръководителите си, разминаване между заявените ценности и тези, които се демонстрират

Колко лоша е ситуацията: В ерата на прозрачността, повечето компании са наясно с факта, че трябва да предложат редица облаги, за да привлекат най-добрите професионалисти. По тази причина те дават обещания. Обещания свързани с работното време, със заплащането, с фирмената култура, с марката, с почивните дни, с бонусите и тн. Проблемът с обещанията е, че много често те не се спазват. Бъдете особено внимателни с компаниите, които не спират да ви обещават най-различни неща, а същевременно с това не са готови да сложат подписа си под всички тези обещания.

Какво може да направите: Стойността на всяка компания се определя от вярата, която служителите й имат в нея. Ако хората, които работят в една фирма, са спрели да вярват на обещанията, които им се дават, то вие не трябва да си губите времето  и да кандидатствате за работа на подобно място.

Фирмата „стагнатор“

Червен флаг: Липса на възможности за учене и развитие, липса на ментори.

Колко лоша е ситуацията: Получили сте оферта от компанията на вашите мечти. Парите са добри, позицията е перфектна, а бъдещите ви колеги са страхотни. Какво толкова, ако тя не предлага възможности за учене? Толкова ли голям проблем е, че никой не ви отговаря какво може да бъде кариерното ви развитие във фирмата? Това не е голяма работа… нали? Не точно. Компанията, която е в процес на стагнация, е такава, която трябва да отбягвате, защото в нея няма да получите шанс да постигнете дългосрочните си цели. Макар че този тип компании може да бъдат добро място за хора, които търсят много специфична и нишова длъжност, за повечето работници тя представлява задънена улица.

Какво може да направите: Работата в компанията „стагнатор“ води до това, че след 12 до 18 месеца отново ще се озовете на пазара на труда, търсейки ново работно място. Не забравяйте, че „стагнацията“ буквално означава да спрете да се развивате и да бъдете неактивно. Това не е нещо, което искате за вашата кариера.

Корабът без капитан

Червен флаг: Няма ясен план за бъдещето на компанията, служителите не знаят какви са дългосрочните цели, мениджърите не комуникират ефективно

Колко лоша е ситуацията: Пазете се от големи компании, които се характеризират със самохвалство и арогантност, но същевременно с това нямат ясна посока на развитие. Именно тези компании неизбежно се сблъскват трудности, които могат да ги потопят. Фирмите трябва да бъдат открити и искрени, когато става въпрос за тяхното финансово състояние, за проблемите, пред които са изправени, и за бъдещето, което искат да имат. Ако мениджърите, отговарящи за назначаването на нови служители, не са склонни да коментират с тях посоката, в която компанията се иска да върви, това може да е сигнал, че те нямат план за ръст и че основите, на които е изградена фирмата, не са стабилни.

Какво може да направите: Колкото и обещаващо да изглежда една компания и колкото и медийно внимание да получава последния й продукт, ако тя не разполага с ясна визия за бъдещето, тя няма печеливша стратегия.

Редактор: Георги Георгиев

Източник: Мениджър Нюз