Ако с човека отсреща сте на различно мнение, не бързайте да го обиждате. Опитайте се да вникнете в чуждата гледна точка, дори да не я приемете. Постарайте се да не се палите особено, запазете спокойствие. Работата не е на живот и смърт. Винаги е полезно да можем да помислим, преди да говорим. Използвайте аргументи, а не обиди, когато спорите с някого.

Ако не понасяте някой да се оплаква, помислете, преди да реагирате крайно. Имайте предвид, че понякога хората просто искат да споделят чувствата си, без да очакват нищо – нито съвет, нито съчувствие, нито критика. Просто искат да си кажат това, което им тежи или ги вълнува в този момент. Оставете ги. Нека се оплачат. Нека си излеят душата. Ако това не ви натоварва психически, изтърпете го и продължете нататък. Опитайте се да покажете подкрепа, без да задълбавате. Със сигурност усилията ви ще бъдат оценени. По този начин, вместо да си създадете враг, ще си създадете приятел. Не е толкова трудно, нали?

Цветелина Велчева