Хората, които ядат повече ферментирали храни, имат по-ниски нива на социална тревожност, установява ново изследване. Ползите са особено забележими при хората, които са силно невротични. Невротичните хора са особено склонни да изпитват тревожност.

Голяма част от ферментиралите храни са традиционни за европейската кухня – кисело мляко, сирене, хляб, както и любимите по нашите ширини кисело зеле и туршии. Те съдържат пробиотици, на които по всяка вероятност се дължи ефектът.

„Вероятно именно пробиотиците във ферментиралите храни променят чревната среда, която от своя страна влияе върху социалната тревожност. – казва Матю Хилимайър, един от авторите на изследването, публикувано в научното издание Psychiatry Research – „Мисля, че е невероятно как микроорганизмите в червата могат да въздействат върху съзнанието.“

Изследването установява също, че колкото повече физически упражнения правят хората, толкова по-ниска е социалната им тревожност. Авторите му планират да проведат още експерименти, които да проверят резултатите.

Източник: PsyBlog