Радвайте се на грешките, учете се от тях

Не е възможно да сте напълно съвършени. Целият смисъл на ученето се състои в опити и провали, в установяването на грешката и взимането на поука от нея.

Изследване от 2014 г. открива, че малко или много мозъкът разполага със специално място, пригодено за грешките, които правим. По-късно ние можем да се обърнем към тези спомени, за да се справим по-добре в следващата ни задача.

Ако родителите учат децата си да не допускат никога грешки или им се карат, когато това се случи, малчуганите ще бъдат лишени от огромно количество знание.

Оптимизмът ви помага да успеете

Не трябва да стресирате децата си с негативизъм. Това само ще ги накара да започнат да се съмняват в своите собствени способности. Ще се заредят с тревожност. И двете неща са токсични, когато става дума за обучението.

Десетилетия на различни проучвания, свързани с позитивната психология, сочат, че ще бъдем по-успешни в почти всичко, с което се захванем, ако подхождаме с отворено съзнание и виждаме потенциално място за подобрение.

Родителите трябва да накарат децата си да гледат на ученето като вид изследване. Това ще ги зареди с решителност, която ще им е полезна, когато нещата наистина станат трудни.

Вълнуващите теми „улягат“ по-лесно от скучните

Децата се привличат от странните и шантави неща. Това е нормално. Когато образователната система започва да ги залива със сухи факти, това чувство на забавление може буквално да умре.

До родителите: не позволявайте това да се случи.

Децата трябва да разберат колкото се може по-рано защо помнят неща от типа на странната миризма, характерна за къщата на баба или странните жълти шорти на татко. Защото са уникални.

Джошуа Фоер – истински шампион по запомнянето на различни неща – успява да запамети цяло тесте с карти за по-малко от 2 минути. Как? Като асоциира всяка карта със странно изображение. Децата могат да приложат абсолютно същата тактика в процесите си на обучение.