Децата могат и трябва да практикуват умението да учат, ако искат да имат и най-малкия шанс да постигнат често непосилните цели, поставяни от родителите им. Някои хора обаче учат – и размишляват – по един и същи начин цял живот, без въобще да подобрят методите си, пише Science Alert.

За щастие когнитивната наука е проучила начините, по които можем да учим по-ефективно, и резултатите са изненадващи и наистина полезни.

Уменията се усвояват по-лесно, когато се разделят на отделни части

Ако искате да се научите да свирите на китара, не започвайте да усвоявате всичко наведнъж. Поставете си малки и лесно постижими цели. Научете няколко акорда, след това как точно плъзгате пръстите си по струните и накрая – как да навързвате по няколко акорда.

С времето натрупването на тези малки умения ще допринесе за цялостното усвояване на китарата. Това е техника, която може да бъде приложена както за механичните неща, така и за пълните с факти уроци.

Мултитаскингът не работи, особено когато става дума за съхранение на нова информация

Повечето хора знаят, че мултитаскингът (т.е. вършенето на няколко неща наведнъж), е мит. Мозъкът ви не може да отдава еднакво внимание на две задачи едновременно. Малцина обаче са онези, които се съобразяват с този факт, когато става дума за ученето.

Освен че е важно да разбивате основната си цел на по-малки и индивидуални стъпки, уверете се, че концентрирате цялата си енергия върху една конкретна задача. Когато се разсеете, ще ви трябват приблизително 25 минути, за да се фокусирате отново върху това, с което сте се занимавали.

С времето мултитаскингът води просто до следното – частично разбиране на различните умения и концепции.

Записването на онова, което сте научили, спомага за циментирането му във вашето съзнание

Ако искате да превърнете информацията в знание, учените съветват да записвате онова, което учите.

Изследване от 2014 г. открива, че учениците и студентите, които си водят бележки на стандартен лист хартия, научават повече от онези, които пишат на своя лаптоп. Проведените тестове установяват, че групата, боравеща с лист и химикалка, е по-добра в запомнянето на факти, сортирането на комплексни идеи и синтезирането на информация.

Изследователите твърдят, че самият акт на докосването на химикалката до хартията създава по-силна когнитивна връзка с материала, отколкото светкавичното му въвеждане на Word. Писането ви стимулира да конфронтирате идеите директно, което от своя страна спомага за запаметяването им.