6. Техниката „врата в лицето“

Манипулаторът се възползва от чувството на вина, за да получи това, което иска. Вероятно първо ще поиска огромна услуга или ще предложи неизгодна оферта, на която никой не би се съгласил. След като отхвърлите първото, той ще предложи второ, по-разумно искане, с което вие автоматично сте склонни да се съгласите. Хората често се чувстват доволни, когато могат да помогнат, или задължени, ако са получили малък подарък или услуга.

В този случай е достатъчно да благодарите. Не е нужно да „изплащате“ всяко добро, което са направили за вас.

5. Нетривиален речник

Когато използваме специална терминология, умишлено се стремим да демонстрираме по-висок интелект от опонента си. На свой ред той често чувства дискомфорт поради усещането за некомпетентност. Друг подобен трик са цитатите от повече или по-малко известни личности, които често служат за същата цел. След което манипулаторът може лесно да насочи разговора в желаната от него посока.

4. Методът на фрагментацията

Скривате някои факти за живота си и умишлено изваждате на преден план други. Положителните факти преобладават във всички аспекти от живота. Конкретен факт, изваден от контекста, няма да отрази цялата ситуация. Например, ако мръднете ръка и маникюристката нарани пръста ви, ще останете лошо впечатление за салона като цяло, но това не означава, че всички, които работят там са лоши.

3. Предишно споразумение

Понякога нямаме време да претеглим всички плюсове и минуси, затова се съгласяваме да направим нещо, което реално не искаме. Не забравяйте, че във всяка ситуация имате право да кажете „не“ или да започнете да търсите компромис. И тук започват манипулациите: „Нали обеща, че ще помогнеш?!“ или „Мислех, че мога да разчитам на теб!“ Не се притеснявайте да кажете „не“, без да се чувствате виновни.