Най-добрият приятел на човека е бил редом до него от много по-дълго време, отколкото се предполагаше досега, твърдят френски учени, цитирани от Би Би Си.

ДНК проучване на останки на кучета от различни периоди, намерени по време на археологически разкопки в Европа и Азия, показва, че животинките са били редом с хората още отпреди 9000 години. Още преди да се захванем дори със земеделие. По онова време хората са се изхранвали единствено с лов и събиране.

Лека-полека човекът е започнал да отглежда диви растения и дори да опитомява някои животни, включително овце, крави и прасета. Кучетата са били от голяма полза, тъй като те са били използвани за управление на стадата. Всичко това се е случвало в районите на днешния Ирак, Сирия, Ливан, Йордания, Израел и Египет.

Малко по малко хората започват да се насочват към днешна Европа и Азия. Освен познанията си по земеделие, мигрантите взели със себе си и животните, включително кучетата. ДНК проучването показва, че кучетата са следвали човека по време на неговата миграция. Към този етап на историята те вече са имали много близка връзка.

След като пристигат в Европа, четириногите се смесват с други местни вариации, което от своя страна променя гена им. Учените подчертават, че кучетата отпреди няколко хилядолетия са били доста по-различни от тези, които познаваме днес, тъй като селектирането на породи е започнало сравнително по-късно.