Китайската сонда "Тянвън-1" (в превод "В търсене на божествената истина", "Въпроси към Рая") изпрати до Земята своята първа снимка на Марс, съобщиха от Националната космическа агенция на страната.

Космическият апарат, който бе изстрелян през юли 2020-а, би трябвало да навлезе в орбитата на Червената планета утре – 10 февруари.

Черно-бялата снимка, публикувана в петък, показва геологическите характеристики на планетата, включително кратера Шиапарели и огромната система от каньони Валес Маринерис.

Фотографията е направена, докато "Тянвън-1" се е намирал на 2,2 млн. км от Марс. В момента космическият апарат е на 1,1 млн. км от планетата.

В петък сондата е запалила един от своите двигатели, за да извърши орбитална корекция. Планът е тя да забави скорост, малко преди планетата да я улови в своя гравитационен плен на 10 февруари.

Източник: China National Space Administration

5-тонният "Тянвън-1". включва марсиански орбитер, спускаем модул и роувър, който ще изучава почвата на планетата. Китай се надява, че ще приземи роувъра в огромния кратер Утопия.

Това не е първият опит на Китай да достигне Марс. Предишна мисия, провеждана в сътрудничество с Русия, приключи преждевременно през 2011-ва поради проблем с изстрелването.

Китай вече успя да изпрати два роувъра до Луната. С втория страната се превърна в първата, която успя да извърши успешно меко кацане от обратната страна на нашия спътник.