Космическата сонда "Тянвън-1" изпрати видео запис, заснет в орбитата на Марс, до командния пункт на Китайското национално космическо управление.

На него можете да видите повърхността на Червената планета, докато безпилотният апарат се придвижва от нейната осветена от Слънцето част към по-тъмната ѝ страна.

Преди броени дни "Тянвън-1" изпрати до Земята и своята първа снимка на Марс. Тя показва геологическите характеристики на планетата, включително кратера Шиапарели и огромната система от каньони Валес Маринерис.

На 10 февруари китайската сонда успешно навлезе в орбитата на Червената планета. Ден по-рано в орбита навлезе и сондата на ОАЕ "Амал". Очаква се през май-юни китайският апарат да кацне в южната част на равнината Утопия.

5-тонният "Тянвън-1". включва марсиански орбитер, спускаем модул и роувър, който ще изучава почвата на планетата. Китай се надява, че ще приземи роувъра в огромния кратер Утопия.

Това не е първият опит на Китай да достигне Марс. Предишна мисия, провеждана в сътрудничество с Русия, приключи преждевременно през 2011-ва поради проблем с изстрелването.