Космическият кораб „Амал“ на Обединените арабски емирства, който бе изстрелян от Земята преди около седем месеца, скоро ще достигне решаващия момент в дългото си пътуване – въвеждане в орбита около Марс.

В момента сондата се движи с над 120 хил. км/ч и трябва да задейства спирачните си двигатели за 27 минути, за да бъде уловена от гравитацията на планетата, пише „Би Би Си“.

Успехът ще позволи на „Амал“ да започне мисията по изучаване на климата на Червената планета. „Влизаме в много критична фаза… Ако сме твърде бавни, катастрофираме на Марс, ако вървим твърде бързо, пропускаме Марс“, обясни директорът на проекта Омран Шараф.

„Амал“ е първата от трите земни мисии, които пристигат на Марс този месец. В сряда китайският орбитален апарат „Тиануен-1“ също ще опита да влезе в орбита, докато американците се появяват с 18-ия си голям роувър.

Скоростта на арабската сонда трябва да намалее до около 18 хил. км/ч. Разстоянието между Марс и Земята е около 190 млн. км, което означава, че за радиокоманда ще са необходими 11 минути. „Амал“ трябва да разчита на автономия, за да извърши необходимите маневри. Освен климата, мисията на ОАЕ цели да изучи и как енергията се движи през атмосферата на Червената планета.