Астрономи от университета в Кардиф, Великобритания, и Масачузетския технологичен институт в САЩ) се натъкнаха на фосфин в атмосферата на Венера, който по всяка вероятност е от биологичен произход.

"Откритието е направено с телескопа „Джеймс Кларк Максуел“ на Хаваите и с антената с големи милиметрични вълни в Атакама, Чили. Концентрацията на фосфиновите частици е била 20 на милиард“, обясни той, предава агенция "Фокус".

Фосфинът е безцветен, силно токсичен газ. На Земята се произвежда от анаеробни микроорганизми, които не се нуждаят от кислород. През 2019 г. търсенето на фосфин в атмосферите на екзопланети (планети около други звезди) беше предложено като маркер за възможен живот върху тях. В същото време откриването на фосфин не означава автоматично откриване на живот на Венера, тъй като газът може да се образува в резултат на неизвестни природни процеси. В същото време учените все още не са успели да намерят начини за небиологичен произход на газа.

Информацията за откритието ще бъде оповестена по време на онлайн пресконференция, след която публикацията ще се появи в списание Nature.