NASA ще финансира разработването на проект за гигантски радиотелескоп, разположен на обратната страна на Луната. Това трябва да бъде най-големият известен до момента „цял“ радиотелескоп. Интересното е, че се предвижда да бъде изграден в лунен кратер, което обяснява и името на проекта - „Радиотелескоп в лунен кратер, LCRT“.

Той тррябва да работи на дължината на вълна от 10-50 метра. Този обхват почти не е изследван, тъй като земната йоносфера практически не пропуска радиовълни с такава дължина. В същото време обичайните космически разиоизточници като неутронните звезди, радиогалактиките, квазерите излъчват повече дълги вълни, отколкото къси. В този смисъл данните, които могат да бъдат получени с помощта на LCRT, изглеждат много обещаващи.

Локацията за изграждането на съоръжението от другата страна на Луната не е случайна - така естественият спътник на нашата планета ще блокира радиосмущенията  от Земята и нейните изкуствени спътници.

Авторите на проекта предлагат там да се намери кратер с подходяща дълбочина с диаметър около 3-5 километра, в центъра на който да бъде разположена в кръг телена мрежа с диаметър един километър. Тя ще играе ролята на антена. От NASA смятат, че доставянето на цялостното оборудване за изграждането на лунния телескоп  е осъществима задача в обозримо бъдеще.

Планира се целият процес на сглобяване на телескопа да се извърши от роботи (тъй като относително малкото разстояние между Земята и Луната  позволява да бъдат контролирани в почти реално време).