Германската компания Mahle обяви, че е готова с нов дизайн на електрически двигател, който според тях е по-евтин, няма нужда от поддръжка и е толкова ефективен, колкото този в електрическите състезателни автомобили, предава elconfidencial.com. 

Според компанията новият двигател се характеризира с голямата си издръжливост. Предаването на електрически ток между въртящите се и неподвижните части вътре в двигателя се осъществява безжично, така че няма контакт между тях или износване. Това прави двигателя много ефективен при висока скорост. В допълнение, дизайнът на двигателя, който германската компания представя, разпределя магнити за генериране на движение, както е обичайно при електрическите. Химическите елементи, с които са направени тези магнити, са редки (неодим-бор-желязо, самарий-кобалт или ферит) и освен че са трудни за обработка, през последните години цената им е доста скъпа.  

Двигателят на Mahle замества магнитите с медни намотки, за да постигне електромагнитното поле, необходимо за производството на енергия. Това според компанията намалява крайните разходи на двигателя и го прави по-устойчив за производство. В допълнение, този дизайн би бил лесно мащабируем и би могъл да се използва във всяка електрическа кола.

За Майкъл Фрик, председател на борда на директорите на Mahle използването на редки земни елементи предлага голям потенциал не само от геополитическа гледна точка, но и по отношение на отговорното използване на природата и ресурсите. Когато двигателят стартира, безжичният предавател изпраща променлив електрически ток към ротора. Това индуцира ток в приемния електрод, който от своя страна зарежда медните намотки и произвежда електромагнитно поле, което върти намотките и генерира енергия. 

Според измерванията на Mahle, тази трансмисионна система предлага голяма ефективност във всички диапазони на шофиране, тоест изисква по-малко енергия за извършване на същата работа. По-конкретно, те твърдят, че ефективността е по-висока от 95% в почти всички нейни операционни точки, ниво, което компанията твърди, че е достигнато само от състезателните автомобили от Формула Е. Германската компания признава, че много от постиженията, внедрени в нейния двигател, не са нови, въпреки че за първи път те се комбинират в един двигател. 

Германците не са единствените, които се опитват да пуснат на пазара мотор без магнити. Bentley обяви през август миналата година, че работи по един мотор за новия си модел, който обясняват, че ще бъде пуснат през 2026 г. От друга страна, Toyota от известно време работи за производството на двигател, който използва по-малко редки земни елементи. Затова те са разработили нов магнит, който изисква наполовина по-малко неодим, отколкото е имало досега. Новият електрически мотор на Mahle е стъпка в тази посока и както твърди самата компания, може да доведе до ново поколение електрически двигатели. 

Източник: Мениджър Нюз