Социалните мрежи са пълни с ботове, засилващи обществената тревожност за COVID-19
Първият включва създаване на съдържание, при което ботовете създават нови публикации със снимки, които валидират или отразяват съществуващите световни тенденции. Примерите включват снимки на кошници за пазаруване, пълни с храна или снимки с празни рафтове в супермаркетите. Това поражда безпокойство и потвърждава това, което хората четат от други източници.
Втората техника включва увеличаване на съдържанието. В това отношение ботовете се придържат към официалната информация на правителствата и новинарските сайтове, за да сеят раздор. Те препубликуват алармиращи публикации, украсявайки ги с неверни коментари и грешна информация в опит да всеят страх и гняв сред потребителите.
Как да забележим бот
За да научим характеристиките на бот, нека разгледаме по-отблизо профилите на Шарон и Сара.
И на двата профила липсва човешка уникалност и показват някои знаци, че може да са ботове:
- те нямат последователи
- едва наскоро са се присъединили към Twitter
- нямат фамилни имена и имат буквено-цифрови псевдоними (като Sara89629382)
- публикували са само няколко пъти
- публикациите им следват една тенденция в темите си: предупреждения за някаква опасност
- такива профили следят най-вече новинарски сайтове, държавни органи или хора, които имат силно влияние по дадена тема (в случая вирусология, медицина, политика).













